Eilona Zeito!

Kategori: travel

Göteborg

Just nu sitter jag och pluggar med mina tjejer på Södertörn. Det är alltid skönast att plugga här, hatar ju vår skola egentligen men what to do. Det är nära hem också så det är ett stort plus. Dock så var det massa förseningar i tågtrafiken idag. SL suger. Jag känner bara för att klaga massa men det hjälper ju inte så mycket. Anyway. Det jag längtar mest till nu är nog min matlåda haha, jag har med mig halloumiburgare!! En liten omväxling på matlåda.

Har inte tagit så många bilder på sistone men jag har en del från sommaren som jag kommer lägga upp lite då och då. Denna sommar har jag ändå sett lite mer av Sveriges städer, och idag blir det några bilder från när jag var i Göteborg med mina två bästa personer.

Det här med att inte kunna öppna ögonen när solen skinerGillar att de har exakt samma min (se båda bilderna)Zexiii❤️

En weekend i Uppsala

Oj! Det har alltså gått ett halvår sedan sist jag kikade in här, men när jag tittar tillbaka på gamla inlägg så inser jag ändå hur roligt det faktiskt är att blicka tillbaka och läsa sin egen blogg och allt man gjort (trots att jag haft superkonstiga inlägg då och då haha). Och jag insåg även att när jag uppdaterade bloggen så fotade jag lite mer och det vill jag börja göra igen. Så nu tar jag ett nytt försök och ser hur långt det håller. Bloggen var ju trots allt skapad för mig, som min egna dagbok med bilder där jag kan skriva av mig när jag känner för det. Att jag sedan har jag fått några läsare på traven har också varit roligt att se, men det sjukaste är nog att jag fortfarande har unika läsare som kikar in trots att jag inte uppdaterat på sex månader.. Ni har ett bra tålamod måste jag säga, och tack för att ni får mig att tro att mitt liv är värt att läsa om haha <3

Så hej på er som fortfarande läser! I skrivandes stund ligger jag på sängen med jävligt ont i axlar och rygg och önskar så innerligt att det fanns någon som kunde ge mig lite massage. Någon?

Innan jag lägger mig vill jag iallafall dela med mig utav några bilder från vackra Uppsala. Jag var nämligen på besök hos mina två syskon som bor där och jag kan säga att jag är rätt avundsjuk på att jag inte gör det. Men det är som mitt andra hem så jag kommer ändå spendera många lediga dagar där. Blev kär i staden på en sekund.

BOKAT RESA

Godmorgon! Ja, för mig är det morgon, vaknade nyss. Vi var ute och firade Lukas igår så det blev lite sent, men roligt var det!

Jag kom på att jag bokat en resa till Augusti! Hur kan man ens glömma haha.. Eftersom det blev städer förra året så saknar jag den blåa fina stranden väldigt mycket, så jag och Johannes bokade en resa till Zakynthos! Vi ska åka dit och bara koppla av, bada i det klara vattnet och gå runt i staden. Jag har dessutom aldrig varit i Grekland så det ska bli härligt att få upptäcka ett nytt ställe!

Nu har syrran bakat scones och jag är jättehungrig så ska gå och käka en sen frukost. Solen skiner idag så passa på att gå ut!

Bakom kulisserna

Hejhopp! Ligger i min säng lite smått irriterad på uppgiften vi fick till morgondagens seminarium som jag troligen inte kommer hinna göra klart. Varför sätta extra energi på att ge svårare uppgifter än vad man egentligen behöver? Dessutom är det en tråkig uppgift och det känns som att lärarna ändå kan göra bättre genom att ge en uppgift som skulle intressera och göra så att vi faktiskt VILL lära oss istället för att försöka "sätta dit" oss. Nu blir det att hets-läsa genom allting och hoppas på att man kommer ihåg det mesta. Jag har ju faktiskt lyckats somna när jag försökt plugga till det här...

Vad har hänt en onsdag som denna då? Jo, jag vaknade (sjuk för övrigt) och fick ta beslutet om att köpa eller inte köpa en lägenhet som ligger i Sollentuna. Med lite om och men, massa hjälp från vänner och familj så sa jag helt enkelt nej. Vaknade ju ändå rätt glad när jag får höra att lägenheten kunde bli min idag, efter allt letande, men det smartaste valet var nog att försöka hitta något som är lite mer centralt så tyvärr är letandet inte över än. Jag är dock positiv till att hitta något snart!

Nu till en liten omväxling från det vanliga! Jag tänkte lägga upp lite "roligare" bilder från London, som man annars inte brukar prioritera att lägga upp, och hoppas på att jag inte blir dödad av Nimo :)

När man tror att det blir en bra turist-bild men stanken tar över

När Nimo vill vara med på bild

När tanken var att fota Londons vackra gator mitt bland allt folk som ska förbi

När man försöker få en bild tillsammans med systemkameran

När Nimo gillar att använda zoom-in knappen och ta oförberedda bilder

När meningen var att få en bild på det söta brudparet, då är Nimo där för hjälp

Sista bilden var ju ändå rätt gullig haha. Nu blir det lite mer pluggande för mig. Ha en fortsatt fin onsdagskväll!

London

Hello. Sitter och skriver från soffan. Har suttit här hela dagen och varit sjuk, känns som att jag aldrig är frisk den här tiden på året.. Tänkte passa på att slänga in lite bilder från London! Kan även säga att jag var så smart att jag inte tog med mig kameraladdaren så kameran dog halvvägs in på resan. Sen tog vi dessutom förvånansvärt få bilder, men det brukar oftast bli så att man glömmer ta bilder när man har kul😉

Måste bara säga att London från ovan verkligen LYSER! Sjukt vackert!

Älskar deras taxibilar, känns som att resa tillbaka i tiden när man ser massa sånna bilar varje dag på gatorna

Vi gick en sväng till Piccadilly Market som hade allt inom hantverk att erbjuda

Londons gator är allmänt väldigt vackra!

Vi åt goda burgare på en diner där vi träffade på en svensk servitris. Kul att höra hur hon hamnade där!

Sedan var det dags för musikalen "Beautiful" som var riktigt bra och underhållande!

Här har vi skyskrapan The Shard

Och vackra Tower Bridge

Stod och fotade framför Big Ben klockan 15:18

Och framför Big Ben fanns en staty av Winston Churchill

Det var när vi stod här och fotade London Eye som min kamera dog :(

Framför London Eye på kvällen när pyntet lyser upp staden

Och så får det avslutas med en bild från vårt halloweenfirande i natklubben The Soho.

Så lite tips på vad man kan göra när man är i London:
Om man ska se de typiska sevärdheterna (London Eye, Big Ben osv.) så tycker jag att man borde stanna till vid deras streetfood precis utanför tunnelbanestationen London bridge. Där fanns det all mat från alla världens hörn för ett bra pris. Det fanns inte bara mat utan också desserter att smaska på. Riktigt gott var det! När man är i London så kan man även passa på att se en musikal eller gå på någon teater. Att gå på musikalen var något utav det roligaste jag gjort! Förvånansvärt bra för mig som inte ens gillar att se på musikaler på tv. Just showen Beautiful som vi gick på hade riktigt bra låtar och en bra story! Något som vi missade som jag tror skulle vara roligt är att besöka Camden Market. De har en egen hemsida på deras utbud och den hittar ni härNågot annat som vi heller inte hann med var Abbey Road. Det skulle vara en häftig grej om man hade tid - att gå och fota precis där The Beatles fotade till sitt skivomslag. Och sedan vet jag att det finns en del inspelningsstudion vid området så det skulle också vara roligt att se.

Shoppa mycket och shoppa bra! Trots att London inte var så billigt som jag förväntade mig så hade de ett riktigt bra utbud för alla shoppingälskare. Det man kan tänka på är att inte bara fastna vid Oxford street. Klart att man ska dit och besöka en del butiker men det finns massa andra ställen man kan shoppa på där alla butiker inte är lika proppade av folk. Oxford street är fyllt av människor från morgon till kväll och om man vill hinna med smidig/snabb shopping så ska man nog inte dit. Londons nattliv var hur bra som helst! Det fanns alltid massa folk ute på gatorna på nätterna så man behövde inte känna sig rädd när man gick ut. Nattklubbarna vi var på hade bra musik och folket dansade nonstop! Sjukt kul för alla dansälskare!

Ett stort plus för vår del var att vi var i London under en period där det hände väldigt mycket. Allt från halloweenfirandet till firandet av Christmas Lights Switch On som tydligen är en stor festlighet. En kombination av två olika världar haha. Det fanns massa olika events varje dag och det var jätteroligt att uppleva London i allt "kaos". Så jag rekommenderar att man åker till London på höstlovet! :-)

Flight canceled

Godmorgon! Sitter och skriver från jobbet, börjar nämligen mina pass vid 9 så jag har lite tid kvar. Jag är iallafall tillbaka nu från London. Vi hade en superbra resa med förlängning av en dag på ett lyxhotell. Vårt flyg blev inställt och vi blev därför placerade på ett hotell som hade allt att erbjuda! De hade även så sköna sängar att vi försov oss och vakande 3 timmar senare än vad vi egentligen skulle vaknat. I vår panik på morgonen sprang vi ner till lobbyn, tog oss till flygplatsen på egen hand och väl på flygplatsen insåg att vi lika gärna kunde stannat lite extra på hotellet och käkat deras frukostbuffé. Vi var inte sena till flyget utan vi var sena till bussen som de hade anordnat för att ta oss till Heathrow. Så vi fick ändå vänta ca. 3 timmar på flygplatsen. Men men, så kan det gå ibland.

Lite mer från resan kommer sen, så länge får ni två bilder av den vackra gatan där vi bodde med de fina höstlöven.

London so far

Hej på er! Vill bara säga att jag lever och att jag för tillfället befinner mig i London! En sån himla underbar stad!

I onsdags skrev jag juridiktentan och efter det plockades jag upp och åkte vidare till flygplatsen med Nimo. Firar att tentan är över på allra bästa sätt haha. Eftersom vi landade på kvällen så hann vi inte göra mycket den kvällen, men gårdagen bestod av en hel del roligheter! Det är första gången jag reser till London och jag kan lova att det överträffade mina förväntningar rejält! Igår var vi ute och festade på ett ställe som heter Zoo bar. Ett härligt ställe med massa bra musik! Vi kom iallafall hem vid tretiden igår så vi slöade lite extra i hotellrummet idag. Passar på att skriva lite nu när Nimo ändå duschar. Så här kommer några bilder av London!

Eller så kommer det inga bilder... Vet inte varför men det går inte att ladda upp bilderna :( :( Kan försöka igen senare idag, men nu blir det ut för massa shopping!

Paris 2015

Nuuuu, äntligen! Har hunnit rensa bland 1200 bilder och att bara välja ut några få bilder är inte lätt. Kameran hängde inte med så alla bilder är tagna med min iPhone 6. Under resans gång gick vi till fots väldigt mycket och hann därför se mer än planerat.

Ett utav de första sevärdheterna var Notre Dame. Här är då en del av baksidan

Vi mötte upp Lukas och Emma som var där samtidigt som oss under några dagar

Eiffeltornet by night med min kärlek

En vanlig frukost brukade se ut såhär, inte så nyttigt men hur gott som helst!

Vackra Sacré-Coeur

Moulin Rouge

Vi hittade Ladurée!

Besökte Louvren

Massa fint inne i Louvren för den som gillar konst, kultur och historia

Vi besökte Operan där "the Phantom of the Opera" utspelades

Något som inte var så självklart för min del var att åka upp till toppen av Eiffeltiornet, men där uppe stod vi och såg solnedgången över Paris. Jag ångrar ingenting. Magiskt!

Besökte Musée d'Orsay när allt annat var stängt

Där hittade vi bland annat denna snubben!

Sista dagen innan Emma och Lukas åkte såg i stort sett ut såhä

Men jag och Johannes fortsatte vidare vår resa till Versailles

Här är den vackra spegelsalen i slottet

Rummen var så fina! Och sjukt detaljerade

Vi hittade fina gömmor i trädgården som tillhör slottet

Det krävs en hel dag för att hinna med hela slottet och trädgården kan jag lova, men det är det värt!

Vi blev sugna på Pizza Hut så vi köpte med oss och satt i Luxembourgträdgården och åt

En del av trägdårdenOch massa fina blommor överallt

Här var vi i Pont des Arts där det förra året var fyllt med kärleks-lås på båda sidorna som nu knipsats bort

Det fanns dock några ställen vid bron där man fortfarande kunde hänga lås och då passade vi på att göra det. Min idé, jag vet, jag är töntig :) :) :)

Ett sista besök var Père Lachaise kyrkogård där bland annat Oscar Wildes grav fanns

Sedan sa vi "på återseende", för dit ska vi garanterat tillbaka

Fresh start

Nu testar jag på nytt och säger HEJ PÅ ER! Den här sommaren har gått lite väl snabbt men den har även varit fullproppad med massa roligheter! Istället för att slösa en sekund inne med datorn så har jag utnyttjat tiden väl till att umgås med nära och kära (när jag inte jobbat). Och så har jag dessutom hunnit resa igen till vackra Paris! Men mer om det kommer upp lite senare. På tal om resor, nu är ännu en resa bokad till slutet av Oktober så snart ska jag fara iväg, igen! Den här gången åker jag till London med bästa Nimo och det ska bli så himla roligt då det är första gången för båda i London. Vi kommer dessutom vara där under halloween så det blir en extra rolig upplevelse! Tagggiiissssh!!

Eftersom skolan börjat så har jag lite plugg på "to do" listan så nu måste jag kila iväg. Så länge får ni en bild från ett av Paris finaste utsikter.

Berlin

Hörrni! Jag har ju glömt visa er bilderna från Berlin! Försökte förkorta det på så några bilder som möjligt men det blev ändå rätt mycket så här har ni en liten bildbomb. Det kommer lite blandade bilder från dålig mobilkamera och systemkamera, men ni klarar er nog :*

Måste bara säga att vårt hotell var så himla amazing! Ifall jag åker till Berlin igen så stannar jag lätt på samma hotell. All cred till mig som hittade det ;-)

Vi hade East Side Gallery precis vid vårt hotell och den var hur cool som helst att se!

Vi turistade runt och hann se en hel del under en dag

Hann även med en lunchpaus i den heta solen Lyckades missa konserten som var anledningen till att vi ens reste till Berlin....

Vi hann även festa en natt! Deras musik sög dock så det gick inte att dansa. Trots det var vi ändå tillbaka i hotellrummet vid 5 tiden Och så åt vi en god frukostbuffée sista dagen innan det var dags att fara tillbaka till Sverige igen Vackra Berlin bjöd på massa skratt, shopping och underbara minnen tillsammans med mina fina två vänner Nimo och Josefine. Om man inte sett Berlin än så tycker jag att man bör göra det! Dock ett tips till er alla, PLANERA ER RESA! Visst är det jätteroligt att åka på en spontan resa men ifall man åker för att även turista lite och inte bara shoppa och äta sig mätt så bör åtminstone en liten planering sitta i bakhuvudet (tycker jag).

Berlin

Nu är allting packat och klart. Jag ska nämligen resa bort en weekend med mina fina tjejer Nimo och Josefine till Berlin! Det var en rätt spontan resa och vi bokade för ungefär två veckor sedan. Det fick bli min 20-års present till mig själv hehe. Jag som aldrig varit i Berlin ser fram emot det väldigt mycket! Det ska bli så kul!! Måste upp imorgon bitti vid 06:00 så nu måste jag nog sova för att få i mig lite sömn. Datorn hänger inte med så det kommer bli tomt här på bloggen ett par dagar. Kommer kanske blogga med mobilen någon gång men det är lite tveksamt. Ni får helt enkelt hålla ut ;-) Ha det gött!

Resa

Ni har förmodligen redan gissat resmål. I år åker jag tillbaka till mitt kära Paris och den här gången tar jag med mig Johannes! Förra året var jag bara där tre dagar med min mamma och syster men i år blir det en hel vecka i slutet av augusti och det kommer bli så himla bra! Jag vet är det är långt tills dess men jag längtar redan otroligt mycket. Nu har jag i alla fall något roligt att se fram emot till slutet av sommaren. Lääänngtaaarrr!!

Street art

Vill dela med mig av en fett cool vägg vi hittade när vi var i Italien i staden Ancona. Så creepy och konstig vägg men ändå jättehäftig!

Idag har varit en lång jobbdag för min del. Jobbade både på Vittra och på simskolan så jag kom hem vid 21:00... Men som tur var hade jag min sköna sovmorgon till 11:00 så jag klagar inte så mycket hehe. En dag som denna med träninsvärk och snö som föll konstant från himlen ville man bara sitta inne med en kopp varm choklad och titta på serier, men istället fick jag vara ute med massa småbarn och bygga flera snögubbar! Ändå mysigt :-)

Frankrike 2012

Älskar vinet!

En bakelse to die for

Drömmer mig tillbaka till den underbara balkongen i Cannes med den goda maten och den vackra utsikten över havet. Resan till Frankrike, Cannes 2012 var en grym resa! Jag har varit i Frankrike ett antal gånger och det bästa därifrån är ju faktikt den underbart goda maten, och för att inte tala om alla amazing bakelser (och frukter)!! Om ni ska resa till Frankrike, ät MASSA, drick vinet och bara njut av att få vara i ett så vackert land.

Gårdagen var riktigt bra. Trots att filmen inte levde upp till mina förväntningar så fick jag spendera en fin kväll med min älskade och bara det lilla räcke
Jag hoppas att ni alla haft en lika bra helg som jag :)